natasjausa.reismee.nl

Alcatraz.... The rock

Wat een dag, wat een belevenis een vooral wat een kou!! Ja we hadden niet echt de perfecte dag uit gekozen om naar een eiland te gaan waar het altijd kouder is. Het was hier in foster city al koud en dan gaan wij naar een eiland waar het hard waaid. Maarja laatik maar even bij het begin beginnen. Zondag ochtend 9:30 gaat me wekker voor het eerst dat het echt nodig was om me wekker te zetten want o wat was ik moe. Ik voelde me ookniet helemaal 100 % . Eerst nog even getwijfeld om af te bellen maar ben blij dat ik toch wel ben gegaan. Nou dan toch maar me bed uit brrr wat een kou zeg dat had ik echt niet verwacht in california. Maar helaas het is niet anders. Snel omkleden douche en make up doen want om half 11 word ik opgehaald. Nog ff snel op skype want. Opa vierde ze verjaardag. Daarna was het tijd om te gaan nog even snel gillium een dikke kus en knuffel en dan ben ik echt klaar om te gaan. Eenmaal in de auto krijgik het wat warmen dankzij de verwarming. We halen de andere 2 meiden op en rijden door naar san fransico. Hier gaan we even lekker lunchen en zullen we nog een andere au pair collega ontmoeten in het cafe. Had haar nog niet eerder ontmoet de rest van de groepwel.ze was heel aardig alleen jammer dat ze in februari al weer weg gaat. Na een HEERLIJKE (niet zo hele gezonden haha) lunch. Gaan we veder naar alcatrez. Augestina(het meisje die in februari weg gaat) neemt afscheid van ons want zei is al een keer in alcatrez geweest dus gaat niet mee. Eenmaal bij pier 33 aangekomen zien we al snel florenciastaan. Die kon helaas niet mee lunchen maar gelukkig wel mee naar alcatrez. Nu waren we compleet dus klaar om de boot op te gaan. Eenmaal op de boot merkte we pas echt hoe koud het was. Al klappertandend hebben we wel al wat leuke fotos gemaakt. Eindelijk we zijn aangekomen bij " the rock " wat een indruk al meteen als je op dat eiland aankomt. Alleen het idee al dat je op de zelfde plek staat waar aldie gevangenen. Hebben gelopen. Dat je op een eilamd bent met zo veel geschiedenis. En die geschiedenis daar wou ik echt alles van weten. Eerst kregen we een instructie over dat we alles moesten laten zoals het was en dat het natuurgebied beschemd was enz. Daarna gingen we de rock beklimmen. Nou geloof me dat is een hele opgave hahahha.en dan halverwege nog een lachaanval krijgen omdat ik. Natuurlijk weer onderuit ga. Dan kom je dus bovenaan helemaal buiten adem. Maar we hebben lol en daar gaat het om. Eenmaal boven aangekomen gaan we onze audiotour ophalen. Terwijl we in de rij staan lopen we door de douche kamer. Heel idrukwekkend. En weer heel raar want ik heb dit allemaal op tv gezien en ineens sta je er middenin. De audiotour was er ook in hetnederlands dus ik dacht nou dat is leuk. Maar dat viel een beetje tegen. De vertaling was niet goed en ik kon niet echt in het verhaal komen. Dus halverwege de tour maar even om laten zetten in engels. Dat was stukken beter nu had ik echt het idee dat er iemand in die cel zat die mij ging vertellen hoe hij de tijd heeft doorgebracht in alcatrez. Maar ik zal niet te veelin detail gaan want het verhaal word wel erg lang nu hahaha. Kortom we hebben veel gezien in alcatrez veel fotos van alle inmates en bewakers. Alle. Erhalen van de ontsnappings pogingen. En alle cellen gezien en de buitenplaats en eetzaal. Het heeft allemaal zo veel indruk gemaakt. Maar wat bij mijhet meeste indruk heeft gemaakt is dat elk verhaal van elke gevaningen die ooit op alcatrez heeft gezeten allemaal 1 ding gemeen hadden en dat was dat de ergste ergenis was dat als ze naar buiten gingen ze elke dag op2 km afstand san fransico zagen. En dat dat heel frustrerend was want je wist dat je zo dicht bij was maar ze wisten ook dat ze daar nooit zouden komen. Ik zal het hier veder bij laten ik heb een super dag gehad en voor de mensen die ooit naar san fransico gaan en dit nog niet hebben gezien zouik zeggen ga er zeker heen het is de moeite echt dubbel en dwars waar. Ik ben weer een ervaring rijker. Tot snel xxxx

Reacties

Reacties

Je moeder

De foto's waren al leuk,maar je verhaal is ook erg leuk.
Fijn dat je het zo naar je zin hebt.xxxx

Yvonne

Nou natas dat heb je weer heel mooi verwoord
Het lijkt mij ook zeer indrukwekkend als je daar staat.
Je maakt wel een hoop mee in USA

Bn blij dat je het naar je zin hebt
En ach de kou dat was je wel gewend van huis uit. Zo lekker is de winter hier ook niet,alleen deze winter het lijkt bij ons wel voorjaar!
Toevallig is het vandaag en was het gisteren hier koud,maar morgen wordt het alweer wat zachter hier
Geen echte winter dus daar aan mis je niets ha. Ha
Xxxxxx Yvonne

David en Diana

Leuk verhaal Natas, heel herkenbaar! Je bent weer een ervaring rijker. Op naar het volgende avontuur.
Dikke kus xxx

Rob en Annie

Hoi Natas wat een geweldige ervaring en zo leuk dat het zo naar je zin hebt en je erg goed vermaakt met al die uitjes, ik zou zeggen vooral veel uitjes maken dan krijgen we weer mooie verhalen en daar kun je helemaal in wegdromen als je het hardop leest en dan is het net of je er zelf zit hahaha.
Nou groetjes en dikke knuffels Rob en Annie

Betty

Hoi Natasja, nou meid wat geweldig allemaal,zo zie en beleef je veel in de USA, en wat de winter betreft is het hier niks. De ene dag lekker zon en niet eens zo koud, maar de andere dag veel wind en regen. Van schaatsen komt dit jaar niet veel meer, dus je mist niets.Ik zou zeggen tot jou volgende verhaal, en dan reageer ik weer ik vind dit zo leuk, geniet er van.
groetjes van André en Betty.

Tante Lenie

Hoi Natas,het is me gelukt ik heb je pagina gevonden en viel met mijn neus inde boter.Ik kan me voorstellen dat je genoten hebt en dat je ons mee laat genieten.Je gaat lekker hou dat zo.dikke kus tante Lenie

tante Sina.

Lieve Natasja,Wel een beetje zielig dat het zo koud was in Californie,dat had je niet verwacht he?Stoer dat je zo geklommen hebt want dat valt niet mee.Gaat het met je kleine vriend ook nog steeds de goede kant uit?Ik vind het wel lief dat hij je zo weg laat gaan want dat vindt hij vast niet gezellig.Heel veel liefs en succes!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!